Sivun näyttöjä yhteensä

8.11.2012

Death Is a Drag Queen

Juhlin tänä vuonna Halloweenia oikein urakalla, niin urakalla että muistikuvat ovat paikoitellen aika hataria ja tuloksena oli yksi elämäni hirveimmistä kankkusista. Sen muistan, että leikin Karjalan mummoa (kts. Pulkkinen) ja soitin Mascaraa. Naamiaisissa. Täynnä metalli-ihmisiä. Mahtavaa. Jospa kuitenkin aloitetaan alusta.
Hattu Tiimari/Ripset Kicks/Rannekoru H&M/Sormus Pilailupuoti
Huomatkaa kerrankin yhtenäisen kokoiset kuvat, hyvä minä. Tarkotus oli siis esittää Kuolemaa, mutta tulos oli ehkä lähempänä Divinea. Ompelin tuota pukua kolme päivää KÄSIN. Tuhosin siihen yhden pitkän puuvillahameen ja sormenpääni. Pippalot oli Ripan veljen järkkäämät ja meininki oli vallan mainio. Mukavia ihmisiä, hyvää panostusta teemaan, hyvää safkaa (vaikka itse keskityinkin lähinnä juomapuoleen, kröhöm...). Ainoa pettymys kinkereitä koskien tapahtui perjantaina. Olin tilannut Jeans.fi:stä valmiiksi Minnan luo Lahteen ripset ja hiuslisäkkeitä naamiaispukua varten jo edellisen viikon torstaina. Tottakai oletin, että ne ehtii seuraavan viikon perjantaihin mennessä perille, luvattu toimitusaika kun on 2-5 arkipäivää. No, sainkin jo keskiviikkona s-postilla tiedon tilausken lähettämisestä, mutta ilmeisesti Postissa on jo joulutöpeksijöitä extraamassa, koska paketti saapui perille vasta toissapäivänä. Hetken kävi kauniisti sanottuna vituttamaan, mutta onneksi olen luova ihminen ja tällä kertaa jopa rahoissani, joten Tiimari, Kicks ja kuumaliimapyssy pelastivat naisen hädässä.
GhettoBane Timo. Juu, nuo on minun pikkuhousut joihin on liimattu paristojen laturi. Sitä kuuluisaa luovuutta...
Sanoinko jo, että tunnelmaan oli panostettu?
Oon ollut aika romuna koko viikon, aloitin nimittäin maanantaina työharjoittelun. Mut voi bongata jokainen arkipäivä kuusi tuntia päivässä Hämeenlinnan Kirja&Ideasta sekä naapurin LahjaBasaarista. Olen se hidas kassa joka ei tiedä mistään mitään.
 En ole 1½ vuoteen ollut minkään sortin töissä saatika tekemisissä muiden ihmisten kuin oman ja Ripan perheen jäsenten kanssa, joten ensimmäinen päivä oli aikamoinen kulttuurishokki, eikä vähiten siksi että olen kaikkia muita työntekijöitä ainakin kymmenen vuotta nuorempi. Kyseessä on myös mun ensimmäinen oikea kassatyö. Ekan päivän olin täysin hukassa kassan kanssa, joten tekeminen painottui lähinnä hinnoitteluun kirjakaupan puolella. Toisena päivänä jouduin opettelemaan uuden kassan kun menin lahjatavaraliikkeen puolelle ja olin taas aivan kujalla. Siellä olen nyt kuitenkin ollut enemmän ja handlaankin ne hommat vähän paremmin kuin kirjojen myynnin, kun alan jo tietää tavaroiden paikkoja. Alan tosin edelleen hikoilla kuin lapsenraiskaaja ratsiassa joka kerta kun asiakkaita ehtii kertyä jonoon enemmän kuin yksi... Mutta ei hätä ole tämän näköinen: tänään sain peräti ihan itse laittaa ja somistaa mieleisekseni kokonaisen hyllykön! Ja sain kehuja mun visuaalisesta silmästä, aivan mahtavaa (kiitos Pirjo eli Sirpa, oli varmaan työurani ensimmäisiä kehuja hyvin tehdystä työstä hehe).
 On aika hyvä fiilis kun huomenna pääsee rankan viikon jälkeen saunaan ja lilluttamaan jalkoja lämpimässä vedessä. Huomaa, etten ole kovin tottunut seisomatyöhön. Pitäis varmaan hankkia jotkut terveyssandaalit?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti